FRA - vad fan?!

Varför har jag inte hört något om detta tidigare?! Har jag inte följt samhällsdebatten?! Jag är FUCKING PISSED på mig själv. Och på det här jävla lagförslaget.
Jag har varit emot övervakning och registrering ett bra tag nu och till och med tanken på att lägga fram ett sådant här förslag får mig att vilja skrika och gapa att alla jävla nuvarande och före detta makthavare är dumma i huvudet! HUR FAN KAN DE?! Har de aldrig hört talas om personlig integritet? Varför ska det vara så in i helevetes svårt att respektera önskan om ett privatliv?
"Jag har ju inget att dölja, så det är okej för mig", kan det låta ibland. Uppenbarligen har dessa människor inte givit frågan särskilt mycket eftertanke. Nej, visst, jag har inte heller något att dölja, men jag har heller inte det här jäkla tunnelseendet vissa personer tycks lida av. Vem har sagt att detta inte kan missbrukas? Titta på det gamla Nazi-Tyskland. Folket fattade ju inte ens vad som hände. Det var frid och fröjd och blommor, medan allt som pågick bakom stängda dörrar var en jäkla massa kränkning av privatliv. Se vad det ledde till.
Har människor aldrig läst eller sett dystopier? 1984? V för Vendetta?
Att sätta dit "terrorister" är väl i och för sig en bra sak, men det rättfärdigar fan inte en lag som innebär att regeringen ska ha rätt till att avlyssna och läsa igenom alla telefonsamtal, fax och mail som skickas över rikets gränser.

ÅÅÅÅH! FÖRBANNADE SKIT! Jag känner mig som en hjälplös fågelunge. Jag vill ha ett eget liv! Ska man behöva börja leva som amish eller Tarzan för att det ska vara möjligt? Kan någon se min frustration?

Snart tar vi väl efter USA i alla skeenden, och då blir alla ruinerade, 50% av befolkningen lever under standard och 75% är skittjocka. Vill vi det? I think not.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Man känner: AAA! SVERIGE ÄR SÅ HOTAT AV TERRORISTER ATT VI BEHÖVER ÖVERVAKA VARENDA MEDBORGARE! SAMLA KONSERVBURKAR OCH STÄNG IN ER I ERA HUS! typ

2008-06-17 @ 21:20:03
Postat av: Sara- you know who

Scary..

2008-06-17 @ 21:35:34
Postat av: Marika (Malins syster)

En kille på mitt jobb tänker flytta utomlands om lagen går igenom. Bara för sakens skull.



Men den ska väl inte gå igenom nu? De skulle omarbeta lagförslaget först, hörde jag.

2008-06-17 @ 21:41:06
Postat av: Sara

Jag känner likadant. Jag förstår inte riktigt varifrån det här kommer. Sverige är inte direkt hotat utifrån.

Förhoppningsvis ska det inte gå igenom någon gång i framtiden. Alls.



Det här kändes som om det var droppen. Jag ska fanimej bli politiker.

2008-06-18 @ 00:00:42
Postat av: Marika

We are the dead...

2008-06-19 @ 08:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0