Världsproblem Número Dos!

Någonsin hört talas om begreppet överbefolkning? Hur skulle man kunna ha undgått det, med den aktuella samhällsdebatten?
Egentligen är inte jorden överbefolkad. Vi hade kunnat vara så här många, bara vi hade haft resurser till det. Termen överbefolkning är relativ. Det är endast överbefolkning om det inte finns tillräckligt med resurser, och uppenbarligen finns det inte det. Förr, när jorden blev urlakad eller klimatet förändrades, packade människorna ihop sina saker och drog vidare, helt enkelt. Nu är nästan alla hörn av världen exploaterade av "civilisation", så vart fan ska man ta vägen?
Det är inte rätt att 75% av jordens befolkning lever ett "undermåligt" liv. Detta har vi i västvärlden sett till. Kanske inte allt i modern tid, men det är ändå vi, som i alla tider trott att vi vet bäst, som förstört resten av världen.
Om alla skulle leva enligt vår standard (standard - tänka sig), skulle det behövas fem jordklot istället för ett. Vad gör då kineserna just nu? Jo, världens folkrikaste och folktätaste nation vill bli västerlänningar och bygga upp ett välfärdssamhälle (med en auktoritär regering - jag undrar hur det skulle se ut?) och leva enligt vår standard.
Vad är då vår standard? Utbildning, sjukvård, mat, tak över huvudet, INGEN FÖRTRYCKANDE REGIM, kläder på kroppen m.m. En bil, en teve, radio, dator bör ingå där också, även om det är diskutabelt. Skulle ytterligare 1, 6 miljarder människor leva som oss?! Vad fan händer då? Då kommer Apokalypsen, Ragnarök, jordens undergång (whatever you want to call it) och sveper bort halva jordens befolkning (förhoppningsvis västvärlden). Sedan kan vi återgå till djungelns lag, anarkism och naturahushållning. Men vänta! Vad dum jag är - det skulle ju inte heller gå. Som apatiska tevedreglare har vi ju inga instinkter kvar. Hahahhahahahaha.

Suck.

Kommentarer
Postat av: Merlin

i know this heat i killing me too, yao! haha, en gång befann jag mig på ikea kållered, och då ringde pernilla och undrade vart jag var någonstans... så jag har också fått punga ut för en lektion jag glömt att jag skulle ha, så fucking ovärt!
Det är brabrabrabra! mycket jobb denna vecka, sen är jag ledig och festivalig hela nästa! :D hur är allt själv? GLASS NÅN GÅNG SNART, JAAAAAAAA!!!!!

2008-06-02 @ 17:46:13
URL: http://alotlikevegas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0