Världsproblem Número Uno!

Jag har uppskattningsvis tio par byxor, femton klänningar, tio tjockare tröjor, tio kjolar, tjugofem t-shirtar, tio linnen, trettio par skor, femtio par örhängen, tjugo halsband, tjugo armband, tio par solglasögon, tjugo nagellack, tjugofem olika krämer (som jag, thank god, inte använder samtidigt), sju mascaror, tio olika ögonskuggor, tio ögonpennor, fem väskor, fem jackor and I could go on forever.
Behöver jag dessa saker för att överleva? JA! Enligt vårt samhälle gör jag det. NEJ! Enligt the laws of human nature gör jag inte det. Så - på ena sidan moderna samhället och på andra sidan naturen. Överkonsumtion eller sparsamhet. Idioti eller förnuft. Vad ska man välja? (ironi)
Utnyttjande av billig arbetskraft, skövling av skog, miljontals ton av koldioxidutsläpp (plus andra giftiga ämnen), slöseri av resurser, tyngden av ansvaret på västerländernas arbetares axlar, pressen att ha det nyaste, vara den värsta och bästa, vara snyggast och smalast. Jag menar, det är väl jättebra? Tycker ni inte att det låter som ett underbart, välfungerande samhälle?
Är det inte då lustigt att jag sitter och pratar om dessa saker, som är något av det värst jag vet, och när jag ändå själv hjälper till att spä på det? Man får väl se det från den ljusa sidan - jag vet om det. Mitt nyårslöfte gick ut på att konsumera mindre. Jag ska ta mig i kragen och rensa! (= skänka till RK)

Stay focused, people! And remember - SKRIV IHOP!


Kommentarer
Postat av: Barro

Yo, cool blogg :)

2008-05-19 @ 22:08:52
URL: http://charmy.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0